Drop en Amerikanen zonder smaak. - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van coosindevs - WaarBenJij.nu Drop en Amerikanen zonder smaak. - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van coosindevs - WaarBenJij.nu

Drop en Amerikanen zonder smaak.

Door: Coos

Blijf op de hoogte en volg

04 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Mesa

Ik zal maar even met de deur in huis vallen en met het meest trieste nieuws van deze weken beginnen. Michele was vorige week jarig, dus Kirsten en ik hadden een aquarium met twee goudvissen, een zwarte vis en een garnaal gekocht. (want iedere Amerikaanse familie moet immers een huisdier hebben, anders is het niet echt!) Mark had al voorspeld dat de vissen de volgende maand niet zouden halen. Frits de garnaal is in het filterputje gezogen, dus na 2 dagen troebel water vond ik hem in de filter als een snotje. Doordat ik het water had vervangen, is de temperatuur te hoog of te laag geweest. De morgen daarop waren het drijvende visjes. De vis met de zwarte ogen nog wel in leven, maar als Michele hem zo veel eten blijft geven, zullen de ogen binnenkort exploderen. Geloof dat Frits dan toch meer geluk heeft gehad.

Kirsten en ik zijn op uitnodiging twee keer naar een grote scoutsmeeting gegaan. Daar zaten dus allemaal schattige jongetjes die ons vragen mochten stellen. Wat was dat saai zeg! Eerst was een enorm verhaal over de onoverwinnelijkheid Amerika. Ik had gelukkig mijn boek bij me, dus ben de 2 uur preek net door gekomen. Helaas hadden de jochies in de zaal geen boek en moesten ze aantekeningen maken, heb dus diep respect! Het was onderdeel van hun volgende scoutbadge om andere culturen te leren kennen. Zo interesant vonden ze onze landen niet, de eerste vraag was hoe oud we waren en de tweede of een relatie hadden. Haha, 12 en dan al aan het flirten, dat gaat nog wat worden als ze 18 zijn.

Michele wilde afgelopen week wat speciale kruiden kopen in een buitenlanderwinkel. Na lange paden met chinese verpakkingen die we niet snapten zag ik dat er ook een Hollandsectie was. Michele moest met haar boodschappenkarretje achter me aanrennen, zo blij was ik! Ze hadden er hagelslag van de Ruiter (zie 5 dollar) en beschuit. Heb zelfs van Michele een doosje dubbelzoute drop gekregen. Alle Amerikanen die het proberen vinden het verschrikkelijk vies en trekken daarna meteen de conclusie dat wij niet snappen hoe we snoep moeten maken. Ik zie het anders, Amerikanen hebben gewoon geen smaak!

Vandaag ben ik naar de dokter gegaan. (voor bezoekje van 5 minuten betaal je dus 99$, lang leven mijn verzekering!) Sinds ik in amerika ben heb ik een of andere rare allergie. Voel me nu net een aardbei die in de brandnetels heeft gerold. (en zo zie ik er dus ook uit!) Gelukkig heb ik ze nog niet in mijn gezicht.

Omdat er nieuwe exchange studenten waren aangekomen in Phoenix en omgeving, is er vorig weekend nog een poolparty geweest. Heb lekker gepoold met een jongen uit Bangladesh, en een jongen uit een ander wakkie-afrika-takkie-land. Ruben, een andere Nederlandse student was er ook. Ik word gestalkt door de jongen uit Bangladesh. Het was volgens hem liefde op het eerste gezicht en hij zou me door en door kennen. Haha, grapjas. Hij is mijn homecoming date, dus moet hem na homecoming netjes vertellen dat de liefde niet wederzijds is.

Volgende week is het homecoming, omdat ik in STUCO (de feest en studentenorganisatie) zit, help ik ook met organiseren. Het is me verteld dat we in de week van homecoming geen tijd hebben voor iets anders dan organiseren. Zou dus al mijn huiswerk al van te voren moeten maken. Niet dus! Het is één week spiritweek. Op maandag is het pjamadag, dinsdag animalday, woensdag pirateday, donderdag reis door de tijd dag en vrijdag spiritday. Vrijdag hebben kirsten en ik dus al afschuweljke kattenoren gekocht voor de dierendag! Vrijdag is ook de carnaval en de parade. Iedere klas of club moet dus een grote kar maken met een thema. Na die week volgen er natuurlijk foto’s!

Tot snel!

x

  • 05 Oktober 2009 - 07:09

    Sanne:

    Te gek! Een garnaal die Frits heet! Dat wil ik ook!
    Wel triest dat in Amerika zelfs de vissen te dik zijn.

    Wat bedoel je precies met spiritday of spiritweek? Spirit betekent ook geest of drank, maar dat zal hier wel niet bedoeld worden...

  • 07 Oktober 2009 - 20:07

    Clauwie:

    Coosje, wat schrijf je toch weer leuk :P
    ik zie dat je het daar wel aardig naar je zin hebt. Was die jongen niet een beetje leuk? staat hij op foto's?? haha.. ik mis je wel een beetje hoor coosje.. tis zo saai, geen droge humor of iemand die eens lekker tegen je zegt hoe alles er precies uitziet en waar het op staat. dat is eigenlijk wel echt het meeste wat ik mis. dat lekere realistische gebrabel. er is bijna maasrock. nu kan ik niet met je dansen en moet ik een ander slachtoffer zoeken. is je neef er eienlijk wel? Heel veel plezier daar! en ik hoor snel weer iets van je!!

    Xx Claudia

  • 09 Oktober 2009 - 09:40

    Lotte - Niet Je Zus:

    Wat een mooie foto's, Coos!
    En wat maak je toch weer een hoop mee. Echt leuk!
    EN DROP IS LEKKER.
    Ik snap echt niet waarom mensen uit andere landen onze specialiteit niet kunnen waarderen. Het is zooo lekker! Nou, geniet van je dropjes (ook al zijn die waarschijnlijk al op..) en van je beschuitje met echte hollandse hagelslag.
    xx
    lot

  • 12 Oktober 2009 - 09:41

    Bernadette:

    Je schrijven klinkt lekker positief!! Leuk om te lezen...

    groetjes

  • 21 Oktober 2009 - 17:14

    Didi:

    ...mag ik nog reageren? Ik had je laatste weer zó boeiende verhaal aanvankelijk gemist.
    Ik hoor van Ids dat je ook spectaculaire uitstapjes gaat maken. Nou, hier komen we voorlopig niet verder dan Terschelling, maar het zij je gegund hoor!! Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Groet en kus, Didi

  • 25 Oktober 2009 - 14:40

    Oma:

    Ik heb met je vader alle foto's bekeken. Er zitten hele leuke (en mooie) tussen.
    Je doet het hartstikke goed daar! Ik ben trots op je!
    Een dikke pakkerd van oma

  • 26 Oktober 2009 - 23:34

    Lotte - Wel Je Zus:

    Dag lieverd!

    Je moet Michele dan maar geen hond of "guinea pig" cadeau geven dan ;)...

    Op alle foto'tjes sta je überblij. Super leuk om te zien!

    Al uitslag van je aardbeienallergie?

    Dikke kus van Armèl en Lot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mesa

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 30181

Voorgaande reizen:

29 Juli 2009 - 13 Juni 2010

Voor een jaar in de VS

04 Juli 2010 - 30 November -0001

Kinderkamp in Belgie

Landen bezocht: