De “nurse” en de wc-bureaucratie - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van coosindevs - WaarBenJij.nu De “nurse” en de wc-bureaucratie - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van coosindevs - WaarBenJij.nu

De “nurse” en de wc-bureaucratie

Door: Coos

Blijf op de hoogte en volg

14 September 2009 | Verenigde Staten, Mesa

Zoals beloofd is mijn blog dit keer geschreven over de nurse en de wcstory.

In mijn eerste week was ik mijn boeken aan het ophalen toen mij werd verteld dat ik naar de nurse moest. Dat houdt dus in dat je kleding niet correct is en dat de verpleegster je wel even zou omkleden naar de schoolregels. Nu had ik natuurlijk al wel van te voren gehoord dat ze redelijk strikt waren in de kleedregels maar had niet verwacht er al zo snel problemen mee te hebben. Er was me al verteld dat als de nurse mijn kleding niet goedkeurde er 2 opties waren; of naar huis of ze zou je kleding geven die je oma nog niet zou willen dragen.
De meiden in mijn klas keken me met een medelevende blik aan, dus ik begon al flink te zweten. Ik hoopte dan al op de 1e optie, naar huis gaan en de volgende dag met fatsoenlijke kleding naar school komen. Het zou wat zijn als ik al op de 4e dag het Hollandse meisje met omakleding zou worden genoemd. (kreeg weer wat eersteklassersvisioenen)

Daar aangekomen viel het allemaal best wel mee. Ik moest van haar opstaan en toen heeft ze mijn kleding ongeveer 10 seconden aandachtig staan scannen. Met een “ah” kwam ze tot de conclusie dat de boezem van mijn jurkje te laag was. Ik vond het helemaal niet aanstootgevend, maar het was niet volgens de schoolregels. Even voor de duidelijkheid, in je hals zitten twee botjes naast elkaar. Als je daaronder 4 vingers legt, zou dat de grens moeten zijn van je decolleté. Lang leven de schoolregels. Meisjes zijn geoorloofd om hun broekjes zo kort te dragen dat je net niet die onderbroek ziet, maar mijn elegante jurkje zou dus te diep zijn. Dan hebben we het dus over 2 cm… Ze heeft de hele boel wat opgehoogd met een veiligheidsspeld aan de achterkant. Toen was mijn jurkje dus te kort aan de onderkant. Dat was voor haar dus weer geen probleem, maar voor mij wel! In de lunch was ik het zo zat om geïrriteerde oksels en een jurkje tot mijn kin te hebben dat de veiligheidsspeld gewoon weer in mijn tas verdween.

Ik heb al eerder in mijn vorige schrijfsels geklaagd over de manier waarop we als kleine kindertjes worden behandeld. Ik begin nu te leren dat we in Nederland helemaal niet zoveel achterlijke regeltjes hebben die nergens op slaan, in Amerika kunnen ze dat natuurlijk beter!
Als je dus naar de wc wil tijdens de les hebben ze hier dus een speciaal systeem:

Eerst moet je de docent vragen of je naar de wc mag. Dit mag pas 10 minuten na de bel. Aan het begin van de semester geeft een docent vier ‘wc-bonnen’. Deze moet je dus geven, vervolgens moet je je studentenpas laten zien om te laten zien wat je naam is en dat ik de echte Eva van der Velde ben. Daarna vul je dus op een papier bij de deur in op welke tijd je naar de wc ging en na afloop moet je weer de tijd invullen zodat ze kunnen checken of je echt maar voor 5 minuten naar de wc ging. Dit gaat dus ook in het schoolbestand! (Ik probeer zo min mogelijk te gaan, ik wil niet dat de hele school weet dat ik op maandag 7 september van 12.31 tot 12.36 moest plassen.)
Dan pak je de hallpass en kan je naar de wc. Om iedere wc hangt een camera om te checken of alle leerlingen geoorloofd naar de wc gaan en zo niet, hebben ze kans om naar de “sweep” te worden gestuurd. Als ik dus voel dat ik een beetje moet, begin ik dus al met de hele procedure, anders ben je dus echt te laat en ga je met een natte vlek in je broek naar de restroom.

Ik weet mijn lessen best goed door te komen. Engels is wel echt onwijs moeilijk en veel hw. Nu ben ik al niet zo’n huiswerk-freak dus heb er echt geen zin in om het te maken. Elke dag moet al het huiswerk dus worden ingeleverd en je krijgt overal cijfers voor. Als ik het dus niet doe, gaat mijn cijfer gelijk naar beneden. Krijg nu alle trucjes onder de knie op ongezien de saaie opdrachten over te schrijven. Gelukkig heb ik een jongen achter me zitten die me erg interessant vind (net iets te, want hij heeft een vriendin) maar dat maakt niet uit. Hij is iedere les zo lief om me zijn antwoorden te geven zodat ik weer snel wat onzin kan neerkrabbelen. Twee weken geleden heeft de hele klas een test moeten maken om het niveau van Engels te kunnen bepalen. Vrijdag kreeg ik de uitslag; mijn engels is zo goed als het zou moeten zijn in grade 9. Dat betekend dus dat ik maar 3 jaar achterloop op de mensen in mijn klas. (Ik zit in grade 12 is de klas.) Er waren dus ook mensen in mijn klas die grade 5 hadden!

Wat ik ook helemaal ben vergeten om te vertellen dat ik heel erg goed contact heb met een Belgisch en een Frans meisje. Allebei ook natuurlijk exchangestudents. Het zijn echt onwijs toffe meiden die snappen hoe Europeanen Amerikanen zien. We zijn zo wel heel internationaal! Mei spreekt Frans, een beetje Nederlands en Chinees en ze gelooft/leeft volgens het boedisme. Noura (Frankrijk) spreekt Frans en Arabisch (Haar ouders komen uit Libië.) Omdat ze moslima is ze nu aan het vasten. Ik heb echt diep respect voor haar, ze mag namelijk ook de hele dag niets drinken. Kirsten komt natuurlijk uit Duitsland en is Katholiek. Zo zijn we een lekker mengelmoesje. Elke keer weer als we vertellen welke talen we spreken, zijn de Amerikanen in shock en vinden ze het allemaal héél intelligent.

Als jullie nog verzoeken hebben, of ergens heel nieuwsgierig naar zijn, dan hoor ik het wel. De kleine camera is in de tussentijd gevonden (In mijn onderbroekenla, waar anders!) Ik ga proberen om mijn foto’s op pikaza te zetten, want op waarbenjij.nu kan ik maar 10 foto’s zetten. Van alles maak ik nu foto’s om iedereen een beeld te kunnen geven van het dagelijkse leven en de omgeving, is wel handig als jullie ze op de één of andere manier kunnen zien natuurlijk!
Dank jullie wel voor alle reacties, het geeft me echt een fijn gevoel dat iedereen ongeveer een beetje op de hoogte is van wat ik allemaal aan het uitspoken ben. Nogmaals het verzoek aan zoveel mogelijk mensen om skype aan te maken! Msn is oké maar Skype is zoveel fijner!


See ya soon!

kiss



Kleine/grote update:

Mijn moeders is zo lief geweest om me nieuwe fotoruimte kado te doen. Ik heb alle (ja, ik weet het, te late) foto's bij mijn bloggen geplaatst. Ik zou ze wel even bekijken, dan zullen mijn verhalen een stuk duidelijker zijn!

  • 14 September 2009 - 03:18

    Arco:

    OMG, een nurse, wat ernstig :S !!

    ;)

    Xx

  • 14 September 2009 - 07:21

    Anne En Jan:

    Lieve meis,
    Tien foto's vonden we wel erg weinig. We hebben je er 100 cadeau gegeven. Dan kan iedereen meegenieten van jouw avonturen!
    Dikke kus

  • 14 September 2009 - 07:36

    Sanne:

    Waaah, die nurse! Oh mijn god, dan zou ik echt allemaal nieuwe kleren moeten kopen. Ik zit nu met een decolleté van 8 vingers en daar geef ik ook gewoon les mee. Wij Europeanen hebben echt geen fatsoen...
    Onze act voor Heleen is verschrikkelijk goed gelukt. Ik zal kijken of het lukt om je foto's/filmpjes te sturen. Ik heb zelf ook nog geen beeldmateriaal gezien.

    Hele dikke knuffelkus! Ook van Jeroen en Willem.

    Sanne

  • 14 September 2009 - 17:06

    Milou:

    Hahaha omg ik ben zo blij dat ik niet daar op school zit! Het is bij jou toch iets van 40 graden ofzo? En dan moet je dus volgens de schoolregels er alsnog als een Eskimo bij lopen? xD
    En dan naar de wc.. Ik hoop heel erg voor je dat je geen blaasontsteking krijgt ofzo want dan kan je net zo goed die procedure achter elkaar blijven doen, met misschien tussendoor 5 minuutjes les ;)

    Maar goed, als ik even naar buiten kijk en de zoveelste stortbui zie vallen.. En me dan maar weer op m'n stapels Frans en Nederlands huiswerk stort, ben ik stiekem wel een beetje jaloers op je dat je in zo'n totaal ander land zit en zoveel (leuke) nieuwe ervaringen opdoet.

    Ik mis je wel hoor Coosie, het is zonder jou echt stil op school en al helemaal in de pauzes xD

    Liefs en xx Milou

  • 16 September 2009 - 11:33

    Didi:

    Wat een leuk verhaal weer Coos. Cultuurshock, als je in het vrije Amerika komt, zeker. Heb ik dat, dat ik de laatste foto niet snap?
    Heb je ook nog een boeiend verhaal over "buitenschoolse activiteiten" zoals: wat is daar te doen, wat doe je daar in het weekend, wat vind je het leukste van daar zijn, enzo.
    Ik kijk naar een nieuwe aflevering uit! X Didi

  • 17 September 2009 - 08:34

    Lotte - Niet Je Zus:

    Hi Coos,

    Wat bizar joh! Die regels! En dan klaagden wij hier over de suffe regeltjes van de RSG...

    xxx
    Lot

  • 21 September 2009 - 11:14

    Sjoerd:

    Heeee Evaaaaaa...!

    Gaat goed daar lees ik he ;-) Mooizo!
    Ik had t gisteren nog met je pa over je dus besloot ik maar eens je blogs te gaan lezen...erg leuk zeg!
    Is wel heel ander land dan nederland he...maar jij red je wel dat geloof ik wel!!

    Ik ga je zeker blijven volgen joh!

    Hele dikke kus xx
    Sjoerd

  • 27 September 2009 - 15:04

    Elis:

    jezus, coos naar de nurse.
    Ik zie het al voor me!

    die ene foto van die 2 mannen is super mooi trouwens.

    kus!

  • 02 Oktober 2009 - 16:08

    Daan En Dette:

    Hoi Eva,

    Heb het stukje verteld aan mijn moeder en die moest wel lachen hoor!!! Sterkte met de regeltjes ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mesa

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 30191

Voorgaande reizen:

29 Juli 2009 - 13 Juni 2010

Voor een jaar in de VS

04 Juli 2010 - 30 November -0001

Kinderkamp in Belgie

Landen bezocht: