I'm a slacker - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van coosindevs - WaarBenJij.nu I'm a slacker - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van coosindevs - WaarBenJij.nu

I'm a slacker

Door: Coos

Blijf op de hoogte en volg

06 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Mesa

Ze noemen me hier een slacker, dat blijkt dus iemand te zijn met een pretpakket. (en ik ben er blij mee! Even een jaartje zonder scheitkunde of wiskunde) Dinsdag ben ik samen met Michele en Kirsten mijn pakket gaan samenstellen. We hebben ongeveer 5 formulieren met iedere keer dezelfde informatie moeten invullen. Het voelde alsof ik weer terug in Holland was! Daarna door naar de decaan. Op Amerikaanse scholen hebben leerlingen keus uit ongeveer 400 vakken en scholen zijn hier net fabrieken. Volgens de schoolkaart, zijn er ongeveer 300 tot 400 lokalen en in ieder lokaal zijn minimaal 30 leerlingen. Reken maar uit.
De vakken en roosters zijn elke dag hetzelfde, voor zeker 1 semester, soms veranderen er wat vakken het 2e, maar daar moet je voor kiezen. Mijn dag ziet er zo uit:

1: Drama
2: Engels
3: Gevorderde fotografie
4: Design en kledingontwerp
5: Spaans
6: Tekenen

Als ik in het voetbalteam kom, zullen alle 6e uren voetbaluren worden. Ik heb er echt al heel veel zin in!

Na school is er veel keus voor clubs, echt voor alles en iedereen hebben ze er één. De ‘help de zielige kindertjes in Darfur’club, ‘homo/lesbo club’, zodat het meer gaat worden geaccepteerd in dit land, de ‘exchangestudentclub’. (er zijn er dit jaar dus maar 5 incl. Kirsten en ik). Niet de vergeten zijn er natuurlijk ook de nodige ‘christelijke club’ (keuze uit 3) en de jaarboekclub. Nu heb ik er dus nog zoveel niet opgenoemd! Ik zie volgende week wel wat ik ga kiezen.

Gisteren zijn we met zijn drieen naar de gitaarstore gegaan. Echt geweldig, Michele heeft ons zo’n beetje naar alle muziekwinkels in Mesa gebracht, zelfs één in Tempé! Ik ben echt tot over mijn oren verliefd geworden op een akoestische bas, een Dean, beetje jammer, dat als ik hem koop het zo’n beetje onmogelijk is om hem mee te nemen naar Holland. Ben dus nog hard aan het piekeren. Kirsten heeft vandaag voor zichzelf een gitaar gekocht.

Deze morgen hebben we met de hele familie vrijwilligerswerk gedaan, in een spaghetti/voedselverpakkingsfabriek. We hebben ongeveer een uur spaghettisauspotten dicht gedraaid voor mensen die niet rondkomen of dakloos zijn, toen Kirsten flauw viel van de hitte, dat was dus het einde van het vrijwilligersproject. Om haar weer een beetje op te peppen zijn we dus naar de gitaarwinkel gegaan. Ik krijg van Mark en Michele 100 dollar om uit te geven aan een instrument of versterker!

De hele familie heeft een groot feest georganiseerd voor de vader van Mark, omdat hij 65 zou worden, 2 weken later kwamen ze erachter dat hij pas 64 wordt, nu maken we er toch maar een 65party van. Het is deze zaterdag en ik heb er echt al zin in, nu kan ik alle familie zien.

Wat hier dus echt bizar is is dat als ze zeggen ‘we moeten een stukje rijden’ dan kun je je dus al op maken voor 4 uur in de auto zitten. Het is me al eerder verteld dat Amerikanen dus echt niet moeilijk doen over lange afstanden, maar het valt echt zo op.

Het wordt te warm, dus ik duik zo maar eens het zwembad in.

Tot blogs/skypes/msns

Dikke kus

P.s. Mijn Skypeadres is EvaCoos, aan elkaar of los, kijk maar

  • 06 Augustus 2009 - 21:20

    Sanne:

    Klinkt als een gaaf pakket hoor!
    Over die lange afstanden vertelde Maarten ook al, die daar pasgeleden is geweest. "Ga je mee uit eten? Ik weet nog wel een leuk tentje" en dan 3 uur onderweg zijn.
    Leuk stukje weer! Ik heb al een abonnement op je hoor! Dikke knuffelkus

  • 06 Augustus 2009 - 22:39

    Papa:

    Hee Eva,
    weet je wat de naam is van één van de beste basversterkers..?
    MESA Boogie!
    Kan geen toeval zijn, toch?
    Trouwens het kaartje boven je site zat eerst honderden km fout: in Oklahoma, zijn er meer plaatsen die MESA heten in die buurt?
    kus papa

  • 07 Augustus 2009 - 14:32

    Lotte:

    Waaauw wat een tof lespakket heb je!
    Echt heel erg gaaf.
    Je klinkt trouwens onwijs positief. Ik ben blij dat het bevalt.
    En hopelijk kan je heel lang zo positief blijven.
    Ik blijf in ieder geval je verhalen lezen.
    Liefs,
    Lotte

  • 07 Augustus 2009 - 14:53

    Willemijn:

    is dat jouw spinazieprutje? ziet er lekker Nederlands uit.
    Volgens mij krijg jij een topjaar. Je komt toch wel weer terug?
    de groeten aan je fam. daar! xw

  • 07 Augustus 2009 - 19:20

    Elis:

    wow !

    spaans, drama, fotografie, jezus coos. Wat een ontiegelijk gaaaaaaf pakket.

    Jij gaat het naar je zin hebben dat zie ik nu al.

    Blijf lezen, blijf kijken.

    knuffel und koeskoes

    xx
    Elis

  • 09 Augustus 2009 - 12:59

    Maribelletje..:):

    Hey meis..:)
    leuk voor je joh ik wist niet dat je daar ook nog eens naar school ging. beetje leuk gast gezin? mis je iedereen al? rijden mensen daar als gekken zijn ze allemaal dik daar? (jah daar denk ik dan weer aan:P) en ga je voor je rijbeweijs?? en natuurlijk belangrijkste hoe is het met jouw. Kan je je goed aanpassen? Al veel vriendinnen? zet ook foto's van jouw erop joh! en allerlaaste vraag: is amerika heel anders dan Nederland? kussiej mariej..:D misschien kom ik in april ook naar amerika alleen ik ga dan anar florida op vakantie als het meezit met geld..:| love u!!

  • 09 Augustus 2009 - 15:02

    Didi:

    nou ja zeg: kom ik terug van vakantie en wèg is ze! Leuk om je verhalen te lezen, tof dat je het zo getroffen hebt! En niks mis met een pret pakket. Wij zullen het zware werk hier wel doen...Heel veel plezier en goeie ervaringen: ik blijf lezen! X didi

  • 09 Augustus 2009 - 19:39

    Wolke:

    Heel erg leuk Eva, hou ons op de hoogte :D .

    veel plezier !

    (Je hebt wel echt een pretpakket hahaa )

    x

  • 09 Augustus 2009 - 19:49

    Milou:

    Heyy lieve Coosie!
    Hè wat zijn er opeens een hoop reacties op je blogs! De eerste keer dat ik je verhaal las toen waren er nog geen en reageerde ik gewoon op msn x'D
    Maar goed, ik zal voortaan ook maar hier reageren, kan je zelf ook nog een keertje terug lezen =)

    Het is echt zo raar dat er zo'n groot tijdsverschil is.. Hier is het al bijna kwart voor 11 's avonds terwijl het bij jou net kwart voor 2 's middags is.. Ja ik ben zo slim geweest een klokje neer te zetten met 'jou' tijd, dan hoef ik het niet steeds om te rekenen xD

    Zucht.. ik ben zo jaloers op je.. Jij met een geweldig pretpaket en dan zit ik met een jaar vol wiskunde, anw, frans, nederlands, etc. Het is gewoon niet eerlijk =P Hé maar lees ik dat nou goed, wil je in het voetbalteam? Daar ben ik dan weer niet jaloers op hoor, geef mij maar gewoon tekenen hahaha.

    Met die 'stukjes rijden' mag ik hopen dat je een ingebouwde dvd speler achterin de auto hebt zitten? Zodat je tenminste wat te doen hebt =O

    Maar goed, ik spreek je snel weer! Want ik ga maar is slapen.. Moet morgen weer vroeg op om naar schapen en kaas te gaan stinken xD

    xx & Liefs,
    Mii

  • 10 Augustus 2009 - 07:34

    Bernadette:

    Hihi, ga je elke dag je bordje fotograferen? Zo krijg je wel een heel bijzonder fotoverslag! Hahaha... GEWELDIG dat je een 'slacker' bent ;) Zou ik ook niet erg vinden.

    'stukje rijden' ken ik inderdaad... Ghehehe... Nederland is ook maar zo klein he.

    Superslim dat je Spaans in je pakket hebt zitten. Ben benieuwd hoe drama in de VSA is!

    Have fun ;)

  • 10 Augustus 2009 - 18:49

    Thea:

    Hoi Eva,

    Nou pff pretpakket, nou voor mij niet zeg, je hebt Engels en Spaans erbij zitten, niet echt iets wat ik voor mijn lol zou doen. Geef mij maar liever biologie ;)
    Leuk om te lezen dat Kirsten gitaar speelt, kunnen jullie samen wat gaan spelen als je uitgedacht bent over of je zelf bas koopt. Je hebt een jaar de tijd om uit te vogelen hoe hij naar Nedeland vervoerd moet worden. Misschien via de post vooruit sturen ofzo. Maar goed het is wel een jaar dat je er plezier van kan hebben natuurlijk.
    En ja dat even een stukje rijden is inderdaad iets heel anders daar he. Toen Nikita daar nog woonde hoorde ik ook dingen als,"we gaan even een weekend naar de aankeuringsdagen met Nikita, is MAAR 12 uur rijden". En toen ze naar het vliegveld gebracht werd, moest ze even 10 uur rijden. En wij hier moeilijk doen dat ze in Frankfurt opgehaald kon worden, een kleine 4 uur tijden voor ons.

    Groetjes Thea

  • 11 Augustus 2009 - 23:00

    Ilse:

    Ha lieverd,
    heerlijk om te lezen allemaal. Echt super. De webcam en Skype zijn onderweg.
    Ik heb trouwens helemaal alleen een rits vervangen van een adidas vestje, goed he?
    Ik hoop dat je nog lekker zal genieten de komende tijd en zo te lezen gaat dat op school ook wel goed komen.

    Hele dikke kus, ik denk aan je.

    Je zus, Ilse

  • 16 Augustus 2009 - 10:06

    Mischa:

    Hoi Eva,

    Dat was weleens ineens heel snel allemaal. Wat fijn dat je het zo goed getroffen hebt met het gastgezin.
    Je vakkenpakket is wel gaaf, precies wat jij leuk vindt om te doen. Leuk dat je je er verder in kunt ontwikkelen en kunt uitproberen waar je in verder kan gaan. We zullen je volgen het komende jaar. Melike laat ik later op de dag nog wel even de site zien en een berichtje sturen.
    Veel succes met alles en geniet ervan.

    Groetjes,
    Mischa

  • 23 Augustus 2009 - 07:11

    Arco:

    Wooow!! Het klinkt bijna als het paradijs, zo'n rooster wil ik ook!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mesa

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 30183

Voorgaande reizen:

29 Juli 2009 - 13 Juni 2010

Voor een jaar in de VS

04 Juli 2010 - 30 November -0001

Kinderkamp in Belgie

Landen bezocht: