De eerste dagen in de Vs en in mijn nieuwe huis - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van coosindevs - WaarBenJij.nu De eerste dagen in de Vs en in mijn nieuwe huis - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van coosindevs - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in de Vs en in mijn nieuwe huis

Door: Coos

Blijf op de hoogte en volg

03 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Mesa

Ik ben aangekomen in een onwijs hartelijk gezin en ik heb een best leuk gastzusje. Ze is een beetje stil maar dat ontdooit nog wel. We hebben zo'n pech gehad met het vliegen! Van Schiphol naar
Chicago ging alles nog goed. Daar hadden we al zo’n 2 uur vertraging, want het stortte in New York. Toch werden we opgeroepen om te boarden. Het vliegtuig ging zo’n 200 meter van de gate staan en daar hebben we dus 3 uur gezeten. (ik heb er nogal weinig van gemerkt, want ik lag te slapen).
Later de vlucht alsnog gecanceled. Zit je dus om 10 uur ’s avonds op het vliegveld van Chicago met 11 exchange students. Joche en Susanne waren onze begeleiders en ze hebben het zo goed gedaan. Ze hebben ervoor gezorgd dat we voor de volgende dag nieuwe tickets hadden en ze hebben een slaapplek geregeld in een hotel. Je kan je wel voorstellen dat je na 28 uur geen slaap je echt kapot bent en de hele lol er al niet meer van kan inzien..

De volgende dag natuurlijk al weer een stuk frisser opgestaan! Dit keer met het vliegen geen pech meer gehad. Wel met de bus. Om ongeveer 3 uur aangekomen in ons hotel in New York, helaas kon de bus niet komen dus hebben we nog 2 uur moeten wachten. Door onze vertraging hadden we al een halve dag gemist. De rondleidingen in New York waren samen met de duitse studenten (waaronder mijn gastzusje). De Nederlanders als groep waren zo leuk! We konden echt zo goed met elkaar overweg!

We zijn op onze excursies ook bij ground zero geweest en in de chapel waar de brandweermannen rustten voor ze weer een 24 uur dienst hadden om de twin towers op te ruimen. Het had echt veel inpackt, er waren trouwfoto's en kinderfoto's te zien van mensen die zijn omgekomen en ook waren er veel heftige brieven, kaarsen en teddyberen. Ik ben toch onwijs blij dat ik er ben geweest. Het heeft veel sporen achtergelaten in amerika en n New York, ben ik achter. Natuurlijk ook nog in Central park, wallstreet and Time Squire geweest.

Zaterdag was de bus die ons van het hotel ging oppikken te laat, want de mensen die op de vlucht ervoor gingen pasten er niet allemaal in. Om 4 uur stonden we al op onze waggele pootjes, terwijl we pas om 12 uur de vorige waren aangekomen en om 1 uur lagen te slapen. Vanaf de douane moesten we onze vluchten zelf regelen. Echt balen dat Kirsten en ik een kaartje hadden zonder stoelnummer, ik heb dus onwijs moeten zeuren en zielig doen om in dat vliegtuig te komen. (onder het mom, we zijn zielige excange students die nog nooit hebben gevlogen en er stond al een hele familie op ons te wachten) Nou was het ook wel zo, maar ik het wel heel dramatisch staan doen. Lang leve het theater collectief en een moeder die als het nodig is een onwijze regelneef is!

Ik denk dat ik de afgelopen dagen wel 50 dollar heb uitgegeven aan drinken en eten. Vanwege de vertraging, hebben we zelf ons eten moeten kopen. Echt lekker is het niet om om 8 uur in de morning al aan de mc Donalds te zitten. geprobeerd om alles low budget te doen! (schuldgevoel van het druipende vettige broodje maar weggegeten met een zielig bakje appels, natuurlijk ook van de Mac...) Ook veel water moeten kopen. Die gekke Amerikanen drinken dus gewoon uit de kraan, maar dat is dus echt een en al chloor. Net alsof het drinkwater uit het zwembad wordt gepompt.

Even nog iets meer over de familie. Mark and Michele waren ons al aan het opwachten. Echt zo lief! Ze hadden hele mooie kaarten gemaakt met onze namen, zodat we meteen wisten waar we moesten zijn. (nu waren ze ook echt niet te missen!) In het huis kwam ik al meteen in een huge family terecht ze zijn echt zo lief en hartelijk! Gelijk de vraag of we nog wensen hadden. Heb wel verteld dat ik wilde proberen om een beetje gezond te eten. Toen Michele naar de supermarkt ging, kreeg ik meteen al de vraag of ze nog wat fruit voor ons moest meenemen.

Kirsten en ik share a room. We hebben de deal, dat we iedere maand van bed ruilen. Ik begin boven(1 persoons) , volgende maand mag ik onder ( 2 persoonsbed!) De spullen zijn al in de kasten gezet en ze doen er hier echt alles aan om het ons naar onze zin te maken.

Van mijn 'ik ga gezond eten in amerika' kwam de eerste dag al vrij weinig. Ik kreeg net te horen dat we gaan bbqen. Ja, mama, ik zal aan je advies denken met je halve porties. Maar als ik dit dus ruik gaat dat er niet in zitten. Michele reageerde wel heel enthousiast toen ik vertelde dat ik af en toe ook wel eens wilde koken.

Gisteren zijn we mee gegaan naar de kerk. Mark en Michele laten aan ons die keus, maar we vonden dat we toch zeker een keer mee moesten. Wat een saaie 2 uur waren dat! Het helpt al niet echt dat ik er niets van begreep in het Amerikaans. Ze ratelden als Nederlanders. Behalve dat snap ik al die vergelijkingen van de gekko in de honing nou niet echt met de vergelijking van je moet goed leven, maar dat zal wel aan mij liggen. De volgende keer als ik mee ga naar de kerk, wil ik naar zo eentje met een enorm bruine negerinnen die in een koor zingen en klappen en dansen.

Vandaag gaan we voor het eerst naar onze nieuwe school. We gaan overleggen met een decaan welke vakken we gaan kiezen. Er staan dus echt ongeveer 300 vakken op die lijst! Van de Army tot 3 soorten fotografie! Er mogen maar 6 vakken worden gekozen. Ik zit dus nu al aan de 13 vakken die ik toch echt allemaal wil hebben;) Natuurlijk komt sk niet meer in mijn lijst voor!

Tot nu toe heb ik het echt onwijs naar mijn zin, ik heb gelukkig nog geen last van heimwee.

Greets from far far away!
Eva

  • 03 Augustus 2009 - 15:02

    Sanne:

    Fijn dat je goed bent aangekomen (als in 'gearriveerd', natuurlijk).
    Staat Nederlands ook op je lijst?
    Dikke knuffelkus!

  • 03 Augustus 2009 - 15:05

    Tamara:

    Coosie!
    ik vind het nog steeds
    superstoer dat je daar
    in de states zit joh!
    zou er jaloers van
    worden =D

    ben blij dat je t
    tot nu toe een beetje
    leuk hebt en je boft
    met je gastgezin!
    beter dan in london
    toen hahahaha :D

    dikke dikke kus
    tama

  • 03 Augustus 2009 - 15:23

    Chris(tus):

    Jippie! Ik ben blij dat je het naar je zin hebt en dat je een leuk gastgezin hebt want dat is enorm belangrijk. Heel veel succes op school, cheerleaders zijn kut.

    Lebber! XO

  • 03 Augustus 2009 - 15:28

    Elise:

    Lieveschat !

    Wat ben ik blij dat je goed terecht bent gekomen.

    Wel echt zó gaaf dat je in NY bent geweest.

    Idd, kerk met negerinnen ! En denk eraan, meezingen jij !!
    (want "yes you can" in het motto van obama)

    Ik wens je nog heel veel plezier, en ik hoop dat je gastzusje snel ontdooit :P.

    dikke knuffel
    &
    kus

    Elis.

  • 03 Augustus 2009 - 16:33

    Willemijn:

    al the way from india!
    Klinkt als een goed begin! ik ga je op de voet volgen, veel plezier en succes op school. groet w

  • 03 Augustus 2009 - 16:46

    Niek:

    zo en nu alvast je rijbewijs halen he :P

    ghehge

  • 03 Augustus 2009 - 20:44

    Marleen:

    Heee eva !
    super leuk om te lezen dat je gastzusje toch wel meevalt, gelukkig. have fun there en we spreken elkaar !xxx

  • 03 Augustus 2009 - 21:16

    Daan En Bernadette:

    Wat goed geschreven!!! Klinkt erg positief. Geniet ervan wijfie ;)

  • 03 Augustus 2009 - 21:25

    Jess:

    Wauw,
    wat een avonturen nu al !
    ik ben echt jaloers op je eef,
    maar ik gun het je enorm,
    ik hoop dat je het nog veel erger naar je zin gaat hebben !
    ik ga je blog in de gaten houden,
    zul je af en toe ook nog een beetje aan ons denken?

    kuss !

  • 03 Augustus 2009 - 21:55

    Jacoline:

    Ziet er leuk uit eef!!
    Heel veel plezier daar nog!!
    xxx

  • 04 Augustus 2009 - 07:39

    Gerard:

    mooi avontuur, leuk om te lezen, volgens mij kom je echt in een andere wereld terecht, heel veel plezier, en natuurlijk hard studeren(ahum niet vergeten) en je moet natuurlijk ook wel wat kikken bandjes checken, doei groetjes Gerard

  • 04 Augustus 2009 - 08:37

    Nicole:

    Hee coos,
    het klinkt echt als een ware uitdaging!
    Heel veel plezier nog en vergeet de Amerikaanse hunks niet;)

    xx

  • 04 Augustus 2009 - 11:35

    Carmen:

    hee coos!

    het klinkt echt super gaaf! hoop dat je het heel erg naar je zin krijgt!
    ik blijf je verhalen lezen hoor;)

    x car

  • 04 Augustus 2009 - 18:49

    Ciska:

    hey eef,

    what a story heb je er weer van gemaakt hahaha gelukkig is alles goed gekomen en ga jij het helemaal leuk hebben volgens mij.... Ik ga je leuk volgen tijdens this time of your life......
    kussie Cis !!

  • 04 Augustus 2009 - 19:54

    Jan:

    hoi lieve eva,

    Ik zie net op je site dat mijn eerste berichtje er niet op staat :-( Dan maar een nieuw beicht.Leuk verhaal trouwens....mooie start! Wat valt jou trouwens het meest op? Gooien ze daar nu elke ochtend de krant op het gazon? En rijen ze allemaal in van die grote SUV's ? Al met de deaccn gepraat en je nieuwe school gezien. Trouwens wel jaloers op het zwembad. Wil ik ookkkk. Hou je haaks en veel liefs xxx jan

  • 04 Augustus 2009 - 19:57

    Sabrina:

    Cooooos! Heb je je al voorbereid op het leven op een High School? M.a.w. heb je alle teen movies die er zijn al goed bekeken? Cause it appears to be sooooooo true!

    Heeeeel veel plezier daar en ik hou je blog zeker in de gaten :)

    xx and a big hug

  • 04 Augustus 2009 - 20:25

    Patricia:

    Leuk om te lezen dat ie lekker gaat en je geen last hebt van heimwee! Geniet er van en hou je blog lekker bij, je ziet het, er zijn veel mensen die willen weten hoe het met je gaat!! Dikke kussss

  • 05 Augustus 2009 - 19:47

    Albert:

    HA Eva,

    Nog maar een paar dagen weg en nu al een avontuur.
    Heel veel plezier in de States en haal alles er uit wat er in zit en nog meer.

    Enne, je kan goed schrijven zeg.

    Grtz,
    Albert.

  • 06 Augustus 2009 - 17:18

    Oma:

    Net wat problemen gehad met de verbinding. Toch blij dat ik je even gezien en gesproken heb met skype.
    Ik vind het heel knap dat je vrijwilligerswerk gaat doen.
    Fijn dat je het zo naar de zin hebt!
    Allerbeste en veel groetjes en liefs van oma

  • 09 Augustus 2009 - 19:32

    Wolke:

    Poepoe, wat een verhaal. Erg leuk om je reis zo te kunnen meelezen.
    ik ga snel verder lezen !

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mesa

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 30176

Voorgaande reizen:

29 Juli 2009 - 13 Juni 2010

Voor een jaar in de VS

04 Juli 2010 - 30 November -0001

Kinderkamp in Belgie

Landen bezocht: