de laatste weken in mesa - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van coosindevs - WaarBenJij.nu de laatste weken in mesa - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van coosindevs - WaarBenJij.nu

de laatste weken in mesa

Door: Coos

Blijf op de hoogte en volg

08 Juni 2010 | Verenigde Staten, Mesa

Heey lieve mensen, deze blog heb ik een aantal weken geleden al geschreven. Doordat ik de foto’s bij het verhaal niet had heb ik hem toen nog niet online gezet. Mijn moeder heeft de afgelopen paar weken aan mijn hoofd gezeurd om deze en mijn nieuwe blog online te zetten. Dus nu alsnog mijn blog (weliswaar een beetje later…)

Wow, er is weer onwijs veel gebeurd. Bijna teveel om nu op te kunnen schrijven. Ik heb het onwijs druk.
Afgelopen weekend zijn we met de familie naar de Grand Canyon gegaan. Dat was echt een fantastische plaats! Voor de mensen die niet weten wat het is; de Grand Canyon is een heel diep gat in de grond. Klinkt niet zo bijzonder, maar het is daar prachtig. Onderzoekers weten niet zeker waardoor dat gat er is, waarschijnlijk heeft de Coloradoriver een pad uitgesneden. De rivier stroomt nog steeds door de canyon. Je kunt er met een zware hike naar toe lopen, dat duurt wel 2 dagen. Er schijnen zelfs nog ‘echte’ indianen te wonen. Ik vond het een hele bijzondere plaats. Je kunt daar alle lagen van de aarde zien. Kirsten en ik hebben veel gelopen, Mark en Michele namen dan de bus. Er is een goed bussysteem daar. Rijden met de bus is gratis en je kan in en uitstappen waar je maar wil. Iedere 15 minuten kwam er een nieuwe bus. Wat ik ook wel leuk vond is dat er een hoop verschillende nationaliteiten waren. Ik heb met Nederlanders gesproken, mensen uit Rusland, Frankrijk en Duitsland. Heb natuurlijk ook een hoop gefotografeerd. (Zie de foto’s!)

Vorige week ben ik naar prom gegaan. Uiteindelijk niet met Nate, er was nogal gedoe, lang verhaal. In de morgen zijn Mei, Kirsten en ik naar de haarstyliste gegaan. Het haar van Mei en Kirsten was heel mooi geworden, maar het meisje dat mijn haar deed maakte er een zooi van. Was er echt niet blij mee. Dus meteen Leigh gebeld, dat is de zus van Mark en zij heeft binnen een half uurtje mijn haar van normaal naar prom omgetoverd. Ze heeft het zo mooi gedaan! Ursula en Pim (Kirsten’s date) zijn naar ons huis gekomen en daarna zijn we uit eten gegaan. Dat was nogal een gedoe. Er stond een hele lange rij om een tafel te krijgen. Na overleg besloten om toch maar gewoon te wachten. Toen we weer naar binnen gingen vroeg Pim voor een tafel en er was er meteen één klaar. Dat was geluk hebben. Er stond nog een hele rij met mensen die ook naar prom gingen te wachten.
Daarna door naar prom. Het feest was georganiseerd in een grote zaal van een overheidsgebouw. Eigenlijk had ik er meer van verwacht. Op MTV zie je altijd gigafeesten. Er waren niet zo heel veel mensen en de decoraties waren niet echt spetterend. Het was wel gezellig. Na afloop hebben we in Denny’s gegeten. Uiteindelijk zijn we om 3 uur thuisgekomen. Heb de rest van die zondag geslapen.

Pim heeft ons meegenomen naar het vliegveld waar hij zijn lessen krijgt. Dat was wel leuk om de vliegtuigen van dichtbij te zien. Hij zou die dag zijn eerste solovlucht gehad hebben, maar door teveel wind kon hij helaas niet vliegen…

Deze donderdag komen mama en Jan naar me toe! Kan echt niet wachten om ze te zien. Vrijdag ga ik naar de ‘honorassembly’. Dat is een bijeenkomst waar de beste studenten worden gehuldigd. Ik vind het wel stoer, sta ik daar tussen de beste studenten van deze school. Michele, Mark, Mama en Jan zullen erbij zijn.
De 22ste is mijn poolparty. Dat is ons afscheidsfeest. Hopelijk gaat dat dikke party worden. Heb veel mensen uitgenodigd, dus dat moet wel goedkomen. Volgende week vrijdag ga ik afstuderen! Wel heel cool, vorige week werd ik naar de office geroepen om te checken of ze de goede vlag hadden besteld. Hebben ze een Nederlandse vlag voor me gekocht! Heb een briefje op de vlag geplakt met: ‘Red is up. Blue is down!’


  • 08 Juni 2010 - 03:03

    Zeurpiet:

    he, he,
    eindelijk......die blog.

  • 08 Juni 2010 - 06:10

    Ans:

    je hebt een geweldige tijd beleefd Eva in USA, deze ervaring neemt niemand jullie meer af. :-) goede vluchten naar NL en wie weet zien je we wel eens in de zuidelijke lichtstad. je bent welkom. Ans (Luuk)

  • 08 Juni 2010 - 07:52

    Sanne:

    Haha, kun je ook de Nederlandse vlag eren! Doen wij hier namelijk ook altijd. Haha!
    Fijn om weer een stukje van je te lezen. Tegelijk met een stukje van Lotte, wat een verschillende verhalen. Heel bijzonder.
    Je komt gelukkig alweer bijna thuis. Ilse, Noortje en ik zijn nu ineens maar met z'n 3-en over. Dat is toch wel weinig hoor.
    Dikke knuffelkus, van je 'grote' zus

  • 08 Juni 2010 - 09:49

    Lotte - Niet Je Zus:

    Wat een geweldig avontuur heb jij meegemaakt. Ik vind het ook nog steeds zo stoer van je dat je het hebt gedaan!
    Alvast een hele goede terugreis en ik hoop dat je Nederland nog leuk vindt straks. Je komt in de WK-gekte thuis dus het oranjegevoel zal snel terugkomen ;) (echt heel fijn, dat voetbal...)
    En oja! Ik vind je foto's echt te gek!
    Liefs, Lot

  • 13 Juni 2010 - 21:39

    Bernadette:

    Had eigenlijk je website niet meer zo in de gaten gehouden, maar vind het zo leuk om nog van je te lezen. Heb via facebook wat actiefoto's van die grote waterval gezien.

    Hardstikke leuk, had vandaag gelezen dat je terug bent gekomen uit de vs en in Nl bent. Ik ben heel benieuwd naar je verhalen. Je bent altijd welkom om hier te komen hoor Eva!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mesa

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 30163

Voorgaande reizen:

29 Juli 2009 - 13 Juni 2010

Voor een jaar in de VS

04 Juli 2010 - 30 November -0001

Kinderkamp in Belgie

Landen bezocht: